
Bahasa Inggris
Mata Kuliah Bahasa Inggris yang diberikan kepada Mahasiswa S2 Pendidikan Matematika merupakan bekal untuk membantu mahasiswa meningkatkan kemampuan berbahasa Inggris khususnya TOEFL.

THE STUDY OF DRAMA I

Structure II
Deskripsi Mata Kuliah Structure II:
Mata kuliah Structure II ini bertujuan memberikan wawasan dan keahlian kepada para mahasiswa tentang tata
bahasa Inggris yang merupakan mata kuliah lanjutan dari
Structure I

Psycholinguistics
|
CAPAIAN PEMBELAJARAN MATA KULIAH |
CPL yang Dibebankan pada Mata Kuliah |
|
|
Affective |
1. Bertaqwa kepada Tuhan Yang Maha Esa dan mampu menunjukkan sikap religious. 2. Bekerja sama dan memiliki kepekaan sosial serta kepedulian terhadap masyarakat dan lingkungan. 3. Menginternalisasi nilai, norma, dan etika akademik. 4. Berkontribusi dalam peningkatan mutu kehidupan bermasyarakat, berbangsa, dan bernegara berdasarkan Pancasila. 5. Menghargai keanekaragaman budaya, pandangan, agama, dan kepercayaan, serta pendapat atau temuan orisinal orang lain. 6. Menjunjung tinggi nilai kemanusiaan dalam menjalankan tugas berdasarkan agama, moral dan etika. |
|
|
Cognitive |
1. Broadening understanding of concepts in psycholinguistics related to language processing. (C1 & C2). 2. Describing the mechanisms in language processing involving perception, comprehension, production, and acquisition; brain mechanism in language processing and language disorders. (C2) 3. Analysing the interface of interdisciplinary fields of cognitive science, psychology, linguistics, artificial intelligence, neuroscience, and philosophy in psycholinguistic studies. (C3) 4. Sythesising related psycholinguistic studies (or theories) from journals or references. (C4) 5. Applying psycholinguistic theories in analysing what social rules are associated with language use and processing. (C5). |
|
|
General Psychomotoric Skills |
1. Apply psycholinguistic theories in designing psycholinguistic studies. 2. Doing experimental studies on psycholinguistic cases or phenomena. 3. Overcoming psycholinguistic-related cases based on the psycholinguistic studies. |
|
|
Specific Psychomotoric Skills |
1. Exploring specific issues in psycholinguistics might be examined experimentally. 2. Applying appropriate methods/techniques in psycholinguistic research/studies. 3. Conducting a mini project for researching a specific psycholinguistic problem, based on knowledge of psycholinguistic issues. |
|
|
MK. PRASYARAT |
Listening, Speaking, Reading and Writing. |
|