Font size
  • A-
  • A
  • A+
Site color
  • R
  • A
  • A
  • A
Spada Indonesia
  • Log in

    Access to the platform

    Forgotten your username or password?

  • Log in
Skip to main content

Sastra (dan Bahasa) Inggris

  1. Home
  2. Courses
  3. ILMU BAHASA
  4. ILMU BAHASA ASING
  5. Sastra (dan Bahasa) Inggris
Bahasa Inggris
Puguh Wahyu Prasetyo

Bahasa Inggris

Mata Kuliah Bahasa Inggris yang diberikan kepada Mahasiswa S2 Pendidikan Matematika merupakan bekal untuk membantu mahasiswa meningkatkan kemampuan berbahasa Inggris khususnya TOEFL.

BAHASA INDONESIA
NISAK RUWAH IBNATUR HUSNUL, M.PD. Spada Dosen

BAHASA INDONESIA

BAHASA INGGRIS II
ATI SUCI DIAN MARTHA

BAHASA INGGRIS II

SPEAKING III
ATIEQ AMJADALLAH ALFIE

SPEAKING III

BAHASA INGGRIS UNTUK FISIKA
Meliana Nurantika Rahma

BAHASA INGGRIS UNTUK FISIKA

Discourse Analysis
YULIANITA PUTRI RAHMA

Discourse Analysis

THE STUDY OF DRAMA I
JUNITA REZA

THE STUDY OF DRAMA I

Bapak / Ibu dosen yth, silahkan mengedit deskripsi dari matakuliah THE STUDY OF DRAMA I ini.

English Morphology
YULIANITA PUTRI RAHMA

English Morphology

Cognition and Language Teaching
Raden Gunawan Effendi

Cognition and Language Teaching

Bahasa Inggris
FIRDJA BAFTIM

Bahasa Inggris

Structure II
MUHAMMAD KHOIRUL FUDDIN

Structure II

Deskripsi Mata Kuliah Structure II:

Mata kuliah Structure II  ini bertujuan memberikan wawasan dan keahlian  kepada para mahasiswa tentang tata   bahasa Inggris  yang merupakan mata kuliah lanjutan dari Structure I

Psycholinguistics
Raden Gunawan Effendi

Psycholinguistics

CAPAIAN PEMBELAJARAN MATA KULIAH

CPL yang Dibebankan pada Mata Kuliah

Affective

1.   Bertaqwa kepada Tuhan Yang Maha Esa dan mampu menunjukkan sikap religious.

2.   Bekerja sama dan memiliki kepekaan sosial serta kepedulian terhadap masyarakat dan lingkungan.

3.   Menginternalisasi nilai, norma, dan etika akademik.

4. Berkontribusi dalam peningkatan mutu kehidupan bermasyarakat, berbangsa, dan bernegara berdasarkan Pancasila.

5. Menghargai keanekaragaman budaya, pandangan, agama, dan kepercayaan, serta pendapat atau temuan orisinal orang lain.

6. Menjunjung tinggi nilai kemanusiaan dalam menjalankan tugas berdasarkan agama, moral dan etika.

Cognitive

1.  Broadening understanding of concepts in psycholinguistics related to language processing. (C1 & C2).

2. Describing the mechanisms in language processing involving perception, comprehension, production, and acquisition; brain mechanism in language processing and language disorders. (C2)

3. Analysing the interface of  interdisciplinary fields of cognitive science, psychology, linguistics, artificial intelligence, neuroscience, and philosophy in psycholinguistic studies. (C3)

4. Sythesising related psycholinguistic studies (or theories) from journals or references. (C4)

5. Applying psycholinguistic theories in analysing what social rules are associated with language use and processing. (C5).

General Psychomotoric Skills

1.   Apply psycholinguistic theories in designing psycholinguistic studies.

2.   Doing experimental studies on psycholinguistic cases or phenomena.

3.   Overcoming psycholinguistic-related cases based on the psycholinguistic studies.

Specific Psychomotoric Skills

1. Exploring specific issues in psycholinguistics might be examined experimentally.

2. Applying appropriate methods/techniques in psycholinguistic research/studies.

3. Conducting a mini project for researching a specific psycholinguistic problem, based on knowledge of psycholinguistic issues.

MK. PRASYARAT

Listening, Speaking, Reading and Writing.

 


Stay in touch

Conecti.me

  • http://conecti.me
  • Mobile : +55 (98) 00123-45678
  • willianmano@conecti.me
Data retention summary

Proudly made with

Moodle logo

Made with by conecti.me